Tuesday, June 1, 2010

Nsk dan Rbr, kau dan aku ada ceriteranya….




RBR (23/Feb/2010 11:46:07 AM): salam
NSK (23/Feb/2010 11:46:31 AM): salam
RBR (23/Feb/2010 11:46:44 AM): masih ingat saya ke
NSK (23/Feb/2010 11:55:54 AM): masih
RBR (23/Feb/2010 11:56:04 AM): oooo
NSK (23/Feb/2010 11:56:10 AM): di opis ke


Sapaan ringkas di pagi 23/feb/2010, aku ingat itu.....kau pun tahu itu...suratan atau kebetulan???

Dari situ kita mula bersembang, dari cerita biasa ke cerita serious....kadang2 kau dan aku tergelak tanpa sebab...

Kita bahagia dengan perjalanan seharian kita...bila sibuk kita curi masa untuk bertanya khabar??? Kadang2 sekadar menyapa “Hi” sudah memadai....Kata mu, itu sudah cukup, kerana aku tahu kau ingat...

Kata-katamu indah, kata mu rindu, kata mu sayang....RbR sedarkah kita sudah di alam ceritera yang kita cipta watak-wataknya di alam khayalan...

Sedarkah kita terhanyut di dalam mimpi yang kita cuba cipta sedangkan ianya amat mustahil untuk jadi realiti.....?

Ya! Jawapannya memang ya....kata RbR, NSK saya sedar, saya tahu.....

Kata NSK...kita yang mulakan...kita kena terima akibatnya....lalu kita bersetuju......dengan kata-kata.....

“Biarkan sungai itu mengalir, walaupun arahnya songsang”....Muhasabah Cinta menjadi pedoman.......

Ya allah, ya rabbi, sesungguhnya aku dan engkau adalah miliknya...segala yang terjadi adalah ketentuannya.....haruskan aku dan kau meneruskan ceritera ini.....?????

Aku buntu kau kata...dah! dah! Dah! Jangan fikir sangat ......saya sayang awak tu.....

Siapa NSK ???
Siapa RbR ???

Jawapannya ialah dua insan yang tak mungkin bersama di alam realiti.....

3 comments:

  1. ya memang saya SAYANG awak......

    ReplyDelete
  2. abang long ni suka2 je ckp sayang, kena marah dgn RBR baru tahu....


    saya tak masuk campur..
    larik>>>>>>>>>>>>>>

    ReplyDelete
  3. semua org kenal siapa rbr...
    tp... siapa nsk eh.... jeng3... :)

    ReplyDelete